Vi använder kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder dem. Läs mer om kakor och hur vi använder dem under sidan Legal & privacy.
Colligent

Har du fått ett inkassokrav?

Om du fått ett inkassokrav från oss på Colligent så betyder det att du missat att betala en faktura från någon av våra samarbetspartners. De har därför givit oss i uppdrag att ta betalt för den.

Att du fått ett inkassokrav betyder inte att du fått en betalningsanmärkning. Däremot är det viktigt att du betalar kravet inom den angivna tidsfristen eftersom det är den sista påminnelsen du får om att betala. Om du väljer att inte betala inom inkassofristen kan nästa åtgärd vara att ärendet överlämnas till Kronofogdemyndigheten. Du kan då riskera att få en betalningsanmärkning.

Under Betalningsinformation kan du läsa mer om hur du går till väga för att betala ditt inkassokrav.

Kan du inte betala?

Vi hjälper gärna till att utforma en avbetalningsplan. Här kan du läsa mer om dina möjligheter om du inte kan betala just nu.

Tveka inte på att kontakta oss om du har några frågor om ditt inkassokrav.

Logga in på Mina Sidor

Logga in